Explosieve stijging aanschaf UV-kleding

Explosieve stijging in aanschaf UV-kleding

Heb je het vandaag toevallig in Metro Nieuws gelezen? Op de voorpagina! Een grote foto met daarbij de kop "Vraag naar UV-kleding neemt grote vlucht". We voelen ons dus gesterkt in ons streven naar een veiligere omgang met de zon. Door onszelf, voor onze kinderen!

Voor degenen die het artikel niet onder ogen hebben gehad, zullen wij er enkele highlights uit pikken. 

Verdubbeling aankoop UV-kleding

Het artikel stelt dat het aantal Nederlanders dat UV-kleding koopt de laatste jaren verdubbeld is. Dit merken met name de producenten en leveranciers van UV-kleding. Hierbij speelt zeker een rol dat het aantal mensen dat geconfronteerd wordt met huidkanker jaarlijks aanzienlijk stijgt. KWF Kankerbestrijding stelt dat dit aantal gestegen is van 15.000 in 2000 naar 44.000 in 2012. 

Goede zonbescherming


Het artikel stelt verder dat KWF Kankerbestrijding blij is met de groeiende vraag naar UV-beschermende en zonwerende kleding. In tegenstelling tot de relatief lage beschermingsfactor bij normale kleding heeft UV-beschermende kleding een gegarandeerd hoge bescherming. Hier wordt het op getest. Met name voor kinderen biedt UV-kleding (en UV-zwemkleding) uitkomst. Zonnebrandcreme biedt geen langdurige bescherming en verliest haar werking wanneer kids een duik nemen. UV-zwemkleding, als bijvoorbeeld een UV-baby pakje of UV-shirt bieden hier uitkomst.

Meer lezen over UV-kleding?

Het volledige artikel over de groeiende populariteit van UV werende kleding voor volwassenen en kids vind je op de website van Metro Nieuws.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »